• Integracja klas pierwszych. :-)

• Jak w poprzednim roku, klasy pierwsze wraz z wychowawcami i Panem Dyrektorem pojechały na wycieczkę integracyjną do ośrodka Gwarek" w Pięknej Górze. Wyruszyliśmy spod Kościoła pw. św. Józefa Robotnika, gdzie sprawnie podzieliliśmy się autokarami i wyjechaliśmy. Podróż minęła nam szybko i spokojnie. Po rozpakowaniu bagaży poszliśmy na obiad, a zaraz po nim na zajęcia integracyjne dla wszystkich uczestników. Poznawaliśmy swoje imiona oraz ulubione kolory udawaliśmy także m.in. czołgi, co można było zobaczyć na Facebooku. Później zaczęły się zajęcia w grupach. Każda z ekip miała pięć różnych bloków zajęciowych:

1. Manewry wojskowe to zajęcia z Majorem, na których uczyliśmy się maskowania w lesie. Dowiedzieliśmy się, w jakich barwach mają mundury wojskowi z różnych części świata. Następnie wybraliśmy ochotnika, którego zadaniem było schowanie się pośród drzew, reszta grupy musiała go znaleźć w jak najkrótszym czasie. A na koniec musztra! Major wytłumaczył i pokazał nam, jak powinniśmy stać na baczność i co zrobić, kiedy usłyszymy m.in.komendę w lewo zwrot".

2. Survival to zajęcia z Panem Rafałem. Prowadziliśmy ożywione dyskusje na temat różnych technik filtrowania wody i rozpalania ognisk. W późniejszej części zajęć podzieleni w kilkuosobowe grupy sami próbowaliśmy je rozpalać bez użycia zapalniczki. Musieliśmy znaleźć coś, co pomoże nam rozpalić i utrzymać ogień, czyli korę brzozy i cienkie patyki. Co ciekawe większości się udało!

3. Gry i zabawy to zajęcia z Izą, które swoją drogą były najmniej wyczerpujące, ale przy tym wyjątkowo interesujące. Jedną z części było opowiadanie o sobie przez 30 sekund, czy gra w mafię. Graliśmy także w memory,ale z tą różnicą, że tradycyjne karty zastępowali nasi pierwszoklasiści, byliśmy połączeni ze sobą za pomocą gestów, a w drugiej rundzie za pomocą dźwięków. Zajęcia te na pewno pozwoliły nam zapomnieć o codziennych troskach, a przy tym w zabawny sposób poznać siebie nawzajem.

4. Taniec to zajęcia prowadzone przez Natalię, dały nam one klimat rozluźnienia i swobody. Nauczyliśmy się układu tanecznego do piosenki z filmu High School Musical", który później zatańczyliśmy wspólnie na dyskotece.

5. Samoobrona, czyli zajęcia prowadzane przez Pana Michała minęły nam w bardzo sympatycznej atmosferze. Na początku rozmawialiśmy o różnych sportach walki, a następnie przeszliśmy do działania. Zaczęliśmy od kilku podstawowych ciosów, kończąc na dużo bardziej wymagających i zaawansowanych. Podczas wtorkowego wieczoru zamiast zajęć odbyła się dyskoteka, podczas której zatańczyliśmy układ taneczny z Natalią, belgijkę, a nawet poloneza, co można było zobaczyć na fanpage’u organizatora. Bawiliśmy się w najlepsze cały czas poznając rówieśników, wspólnie skacząc i śpiewając. Naspnego dnia tuż po śniadaniui zajęciach, podczas których podsumowaliśmy cały wyjazd wsiedliśmy do autokarów i pojechaliśmy na rejs statkiem do Giżycka. Podróż powrotna minęła nam zaskakująco przyjemnie, biorąc pod uwagę fakt, że byliśmy zmęczeni.

Wycieczka integracyjna była niezapomniana i fantastyczna. Pogoda niezupełnie namdopisała, ale moc wrażeń i atrakcji sprawił, że do szkoły wróciliśmy pełni radości i bogatsi o nowe przyjaźnie.